Helppoa asiointia

6.4.2016

Kotimme nettiliittymä ei toiminut sovitulla tavalla, ja yritin soittaa viasta palveluntarjoajalle. Vikapalvelussa puheluni ohjautui yllättäen robotille. Koneääni neuvoi minua luettelemaan rauhallisesti liittymäni numeron. Pitkän odottamisen jälkeen selvisi, että jotain vikaa oli. Asia ei kuitenkaan tullut vieläkään kuntoon, ja jouduin soittamaan teleoperaattorini asiakaspalveluun. Jonottaminen ja pimpelipom-musiikin kuuntelu kesti 52 minuuttia!

Tällaiset palvelukokemukset ovat nykyään valitettavan yleisiä ja meille kaikille tuttuja. Myös meillä Vantaan Energiassa puhelinpalvelun jonot olivat vielä vuodenvaihteessa liian pitkiä. Visiomme mukainen helppo asiointi ei ollut tältä osin todellisuutta.

Tämän vuoksi uudistimme puhelinpalvelumme. Asiakaspalvelun resursseja lisättiin reilusti ja palveluaikoja pidennettiin. Palvelua saa nyt puhelimitse arkisin klo 8–20 ja lauantaisin klo 10–16. Näin asiakkaamme tavoittavat meidät halutessaan myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Syksyllä uudistimme myös verkkosivumme, jotta sähköinen asiointi olisi entistä helpompaa ja sujuvampaa.

Uudistetun asiakaspalvelumme laatua mitataan tarkasti. Tavoitteenamme on, että puhelimeen vastataan pääosin 60 sekunnin aikana. Tulemme myös kysymään asiakkailtamme tekstiviestillä palvelukokemuksesta: hoituiko asia, suosittelisitko palvelua? Tällä tavoin pystymme kehittämään asiakaspalveluamme jatkuvasti. Kuulemme mielellämme näkemyksiä ja toiveita, miten voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin.

Myös tämä vanha tuttu Energiavirtaa-lehtemme on kokenut muodonmuutoksen. Tästä lähtien sähkön myynti- ja siirto­asiakkaamme saavat hieman erilaiset lehdet. Tällä muutoksella selkeytämme lehden sisältöä ja kerromme myynti- ja siirtoasiakkaillemme vain heitä koskevia asioita.

Muutoksen tuulet puhaltavat myös Tikkurilan konttorillamme. Vanha toimitalomme menee isoon remonttiin, ja kesäkuussa palvelumme siirtyvät väliaikaisesti uusiin tiloihin Vantaan Kuninkaalaan osoitteeseen Heidehofintie 2.

Mukavia lukuhetkiä ja hyvää alkanutta kevättä!

Ilkka Reko
myyntijohtaja