Parempaa palvelua ja enemmän vaikuttamismahdollisuuksia

(Teksti Noora Lintukangas, kuva Super Otus Oy)
Vantaan Energian asiakaspalvelujärjestelmän digitaalista alustaa uudistetaan parhaillaan. Uusi järjestelmä tekee palveluista entistä helpompia.
Miksi Vantaan Energian asiakaspalvelujärjestelmää uudistetaan?
Euroopan laajuinen, markkinatiedonvaihtoon liittyvä lakimuutos vaikuttaa energia-alaan myös Suomessa. Muutoksia on siis tehtävä lainsäädännön tahdissa, ja samalla on hyvä hetki siirtyä entistä tehokkaampaan asiakaspalvelujärjestelmään.
Mikä muuttuu?
Asiakkaat saavat käyttöönsä uuden Online-palvelun, josta löytyvät kodin sähköenergian kulutustiedot, kaikki sopimukseen liittyvät tiedot sekä laskut yhdestä paikasta. Palveluun kirjaudutaan ensimmäistä kertaa omilla pankkitunnuksilla, sillä vanhat Online- ja Raportointipalvelun tunnukset lakkaavat toimimasta muutoksen yhteydessä.
Vantaan Energian sähkölaskujen tilinumero muuttuu. E-lasku asiakkaana sinun ei tarvitse tehdä mitään. Tilinumero päivittyy e-laskulle automaattisesti. Mikäli maksat muutoin kuin e-laskulla, muistathan käyttää vain laskulla näkyvää tilinumeroa.
Vantaan Energia Sähköverkot Oy:n sähkösiirtoasiakkailla tilinumeron lisäksi myös maksunsaaja muuttuu. Mikäli olet Vantaan Energian Sähköverkot Oy:n e-laskuasiakas, käy hyväksymässä verkkopankkiisi tuleva verkkolaskuehdotus, jossa uutena laskuttajana on Vantaan Energian Sähköverkot Oy.
Edellä mainittujen muutoksien myötä suomaksusopimukset päättyvät. Jos haluat edelleen jatkaa suoramaksun käyttöä, tee suoramaksuvaltuutus uuden laskun tiedoilla pankkisi konttorissa tai muussa asiakaspalvelukanavassa.
Laskutuksen muutoksen myötä kaikki asiakkaat saavat poikkeuksellisesti lokakuussa laskun kulutuksestaan syyskuun loppuun asti. Kahden kuukauden välein laskun saavista asiakkaista osa saa laskunsa poikkeavalla rytmillä siten, että jos normaalisti laskut lähetetään syys- ja marraskuussa, tulee näille asiakkaille lasku normaalista poiketen myös lokakuussa.
Miten uudistus vaikuttaa asiakaspalveluun?
Asiakaspalvelun palvelumuodot eivät muutu, vaan palvelua saa jatkossakin netissä, puhelimitse ja asiakaspalvelupisteessä. Puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet ja verkko-osoitteet säilyvät ennallaan.
Kysymyksiin vastasi hankejohtaja Jaakko Hirvensalo.