Hoppa till innehåll

Kontonumret ändras i Vanda Energi Elnät Ab:s fakturering

Vanda Energi Elnät Ab har inlett samarbete med Ropo Capital i fråga om utsändningen av räkningar, behandlingen av betalningar och kundtjänsten i samband med betalning.

Vanda Energi Elnät Ab står även i fortsättningen som avsändare på elöverföringsräkningen, men i och med partnerskapet ändras kontonumret på räkningen. 
Det nya kontonumret är FI47 5000 0120 4932 66.

Den första räkningen med det nya kontonumret kommer från och med mitten av september i enlighet med ditt faktureringsintervall.

Våra direktbetalnings- eller e-fakturakunder behöver inte vidta några åtgärder, eftersom betalningarna för de här räkningarna automatiskt går till rätt konton. Om du inte har din nättjänsträkning på direktbetalning eller som e-faktura ska du byta till det nya kontonumret i betalningsunderlaget i din nätbank.

Förändringen ger längre öppettider hos kundtjänsten i frågor som rör betalning och förfallodag

I och med förändringen får våra kunder tillgång till Ropo Capitals längre öppettider hos kundtjänsten i frågor som rör utsändningen av räkningar, behandlingen av betalningar samt betalning. Kunderna får bland annat tillgång till tjänsten Ropo Online, där de kan sköta räkningsärenden när som helst på dygnet.

Om du har frågor om räkningens innehåll eller andra frågor som rör elnätstjänsten får du hjälp från Vanda Energi Elnäts kundtjänst på samma sätt som förut.

Ropo Capitals kundtjänst
(utsändningen av räkningar, behandlingen av betalningar samt betalning)

Personlig rådgivning må−fr kl. 8−20 och lö kl. 10−15
telefon 09 4246 1378

Ropo Online står till din tjänst 24/7
www.ropo-online.fi

Vanda Energi Elnäts kundtjänst
(frågor som rör räkningens innehåll samt avtalsfrågor)

Personlig rådgivning må−fr kl. 8.30–16
telefon 09 8290 900