Siirry sisältöön

Häiriötiedotuspalvelu

Tilaa tiedot kotisi sähkökatkoista kännykkääsi

Häiriötiedotuspalvelusta saat kätevästi tiedon kotisi sähkönjakeluhäiriöistä sekä suunnitelluista sähkökatkoista tekstiviestitse. Palvelu on maksuton ja helppo ottaa käyttöön Online-palvelumme kautta. Onlineen kirjaudutaan pankkitunnuksilla. Myös yritykset voivat ottaa häiriötiedotuspalvelun käyttöönsä.

Mitä tietoa minulle lähetetään tekstiviestillä?

Ottamalla palvelun käyttöösi saat puhelimeesi tiedot kotiasi koskevista sähkönjakeluhäiriöistä. Saat myös tiedon, kun olemme saaneet tilanteen korjattua ja sähköt palautettua.

Lähetämme sinulle myös ilmoituksen aina, jos asuinalueellasi on suunnitteilla sähkökatko esimerkiksi sähköverkon asennus- tai korjaustöistä johtuen, sekä arviomme sähkökatkon kestosta. Lähetämme ennakkoilmoituksen viimeistään kaksi päivää ennen katkoa.  

Kuinka usein tekstiviestejä tulee?

Vantaalaisilla asiakkaillamme on sähkökatko tyypillisesti vain joka viides vuosi. Tämä on toki keskimääräinen arvio, ja joillakin alueilla sähkökatkoja on hieman tiheämmin. Voimme kuitenkin luvata, että riesaksi asti tekstiviestejä ei tule.

Lähetämme automaattisesti tekstiviestejä vain klo 7.00–22.00 välisenä aikana. Muina kellonaikoina sattuneista sähkökatkoista saat tiedon klo 7.00 jälkeen. Voit muuttaa Online-palvelussamme aikaväliä, jolloin haluat vastaanottaa tekstiviestitiedotteita.

Tuleeko häiriötiedotuspalvelusta minulle kustannuksia?

Palvelu on asiakkaillemme maksuton.

Miten saan häiriötiedotuspalvelun käyttööni?

Tarvitsemme vain puhelinnumerosi. Voit käydä antamassa sen meille Online-palvelussamme tai soittaa asiakaspalveluumme numeroon 09 8290 900 (palvelemme ma–pe 8.30–16.00). Jos olet jo antanut puhelinnumerosi asiakaspalvelujärjestelmäämme, palvelu kytkeytyy päälle automaattisesti, eikä sinun tarvitse tehdä mitään.

Saanko tiedon palvelun aktivoinnista tekstiviestitse?

Jos otat palvelun käyttöön omatoimisesti Online-palvelustamme tai sinut lisätään palvelun piiriin asiakaspalvelumme toimesta, palveluun liittymisestä ei lähetetä sinulle erillistä vahvistusviestiä. Saat ensimmäisen viestisi palvelusta vasta, jos alueellasi on sähkönjakeluhäiriö tai suunnitteilla oleva sähkökatko.

Mikäli me kytkemme palvelun sinulle käyttöön automaattisesti esimerkiksi sähköverkkosopimuksen teon yhteydessä, lähetämme sinulle tekstiviestin palveluun liittymisestä.

En halua enää vastaanottaa tietoja sähkökatkoista tekstiviestitse – mitä teen?

Voit peruuttaa palvelun kirjautumalla Online-palveluumme. Peruutus koskee kerralla kaikkia häiriötiedotuspalvelun viestejä (sähkönjakeluhäiriöt ja suunnitellut sähkökatkot). Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 09 8290 900 (palvelemme ma–pe 8.30–16.00).

Jos haluaisit tiedon sähkönjakeluhäiriöistä sekä suunnitelluista sähkökatkoista mieluummin sähköpostitse, se onnistuu tilaamalla viestit sähköpostiisi Online-palvelustamme.

Voinko itse tehdä muokkauksia viestiasetuksiini?

Voit hallita omia viestiasetuksiasi kirjautumalla Online-palveluumme, jossa sinun on esimerkiksi mahdollista:

  • Aktivoida häiriötiedotuspalvelun käyttöön.
  • Lisätä viisi uutta puhelinnumeroa tai sähköpostia palvelun piiriin.
  • Päivittää yhteystietojasi, kuten puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta. 
  • Muokata kellonaikoja, jolloin haluat vastaanottaa viestejä. Voit esimerkiksi saada tiedon häiriöistä kellon ympäri.
  • Peruuttaa palvelun tai kieltää kokonaan viestiemme vastaanottamisen. Huomaathan, että kielto koskee aina sekä häiriötekstiviestejä että tiedotusta suunnitelluista katkoista.

Ota häiriötiedotuspalvelu käyttöön tai tarkista onko palvelu jo sinulle kytkettynä, teet sen helposti Online-palvelussamme!

Täältä löydät häiriötiedotuspalvelun tarkemman palvelukuvauksen.