Soita, me korjaamme!

kaivutyö_iso_150915

Vantaan Energia -konsernin yhteisessä käyttökeskuksessa on aina paikalla vähintään yksi asiantuntija. Asiantuntijat vastaavat vuosittain n. xxx määrään puheluita. Yleisin soiton syy on ????

Käyttökeskuksen päivitykseen tulee hälytys häiriötilanteessa, kun esim. puu on kaatunut ilmajohdolle. 

Kun ilmajohto nk. kylmenee, tietojärjestelmät automaattisesti laskevat, mitkä muuntajistamme ovat sähköttä. Tiedon avulla pystymme rajaamaan, millä alueella on sähkökatko, ja alkaa tutkia voisimmeko mahdollisesti käyttää varasyöttöä vian korjauksen ajan. Käyttökeskuksen asiantuntijoiden käytössä on paljon laitteita ja ohjelmia. 

Sähköverkon ja voimaloiden automaattivalvonnasta huolimatta edelleen tarvitaan myös asiakkaiden puhelimitse tekemiä vikailmoituksia. Haluamme olla asiakkaidemme saavutettavissa, kun he tarvitsevat apua. Vikailmoitusnumeromme 0800 0025 on asiakkaidemme käytössä 24 tuntia vuorokaudessa. Sähkökatkon ollessa laaja, numeromme voi ruuhkautua. 

Jos koko asuinalue on pimeänä, useinmiten tiedämme sen jo, mutta mikäli naapurilla on sähköt ja itsellä ei, niin kannattaa tarkistaa oma pääsulake, jos  sulakkeet ovat ehjiä, niin soittoa meille.  

Sähkökatkot ovat yleisimpiä taajamissa, kuin kaupunkialueella, joissa useimmat johdot on maakaapeloitu. Silti joskus sattuu, että joku kauhaisee kaivinkoneella varomattomasti ja maakaapeloidutkin alueet pimenevät. 

Vinkkejä elämään sähkökatkon aikana (tulee LINKKI)

Vinkkejä sähkökatkoon varautumiseen (tulee LINKKI)