Siirry sisältöön

Sähköinen asiointi on meillä luotettavaa ja mutkatonta

Aurinkopaneelien mitoitus

Vantaan Energia Sähköverkot tarjoaa monipuolista, nopeaa ja luotettavaa palvelua tarpeidesi mukaan. Tutustu itsepalvelukanaviimme ja onlinepalveluumme!

Meille Vantaan Energia Sähköverkoissa sujuva palvelu ja luotettava sähköntoimitus ovat toimintamme tärkeimpiä kulmakiviä. Palvelumme vahvistamiseksi monipuoliset itsepalvelukanavamme ja onlinepalvelumme varmistavat sen, että saat tietoa nopeasti, luotettavasti ja tarpeidesi mukaan. Hoidamme hommat ystävällisesti kuntoon – ja meidät tavoittaa jokainen päivä ja hetki.

VESn tarjoamat itsepalvelukanavat ja onlinepalvelu antavat apua sekä moniin kuluttajille arkisiin kysymyksiin että myös spesifimpiin tarpeisiin. VES tarjoaa esimerkiksi maksuttomia etäkartoituspalveluita aurinkopaneeleihin ja sähköauton latauspisteisiin sekä sähköliittymän hankintaan. Asiakkuuspäällikkö Janne Hartikaisen mukaan paletti on monipuolinen.

– Kuuntelemme herkästi asiakastarpeita, palvelemme asiakasta valitsemassaan kanavassa ja pyrimme varmistamaan hyvän asiakaskokemuksen jokaisessa palvelutapahtumassa. Huolehdimme siitä, että asiakkaamme saavat tarvitsemansa tiedon ja palvelun. Nykyaikana nopeus on valttia, ja me pyrimme vastaamaan tähän eri asiakaspalvelukanavissa, sanoo Hartikainen.

– Lisäksi pitää muistaa, että meillä on myös paljon asiakkaita, jotka haluavat palvelua puhelimitse. Vaikka sähköisiä palveluita kehitetään, niin puhelinpalvelu säilyy tärkeässä roolissa, jota myös kehitetään jatkuvasti, Hartikainen jatkaa.

Vantaan Energia Sähköverkkojen onlinepalvelu on nettiportaali, josta käyttäjä löytää ja voi tarkistaa omaan asiakkuuteen liittyvät tietonsa. Palvelussa on myös linkkejä ja ohjeita Vantaan Energian tuottamista palveluista. Kartoituspalvelujen kautta puolestaan asiakkaat voivat tilata esimerkiksi maksuttoman aurinkosähköjärjestelmän tai sähköauton latauspisteen kartoituksen. Asiakas saa käyttöönsä raportin, jota voi hyödyntää aurinkosähköjärjestelmän ja latauspisteen mitoittamiseen.

VESssä on huomattu tiettyjen teemojen kiinnostuksen kasvu. Esimerkiksi kiinnostus sähköautojen latauspisteisiin ja aurinkopaneelien hankintaan lisääntyy jatkuvasti. Kuluttajien tarpeisiin vastataan tehokkaasti esimerkiksi lisäämällä tietoa ja resursseja asiakkaita kiinnostavista aiheista.

– Palveluistamme käytetyimpiä ovat kuitenkin edelleen sähköliittymän rakentamiseen liittyvät palvelut sekä perinteiset verkkopalveluasiat, kuten laskut ja sopimukset sekä maksuaika-asiat, Hartikainen kertoo.

Tarjoamme sujuvan prosessin ja hyvän asiakaspalvelukokemuksen

Tämän päivän asiakaspalvelussa nopeus ja sujuvuus ovat valttia. Ne ovat VESn asiakaspalvelutyön toiminnan ytimessä.

– Kun asiakas ottaa meihin yhteyttä valitsemassaan kanavassa, ohjaamme yhteydenoton suoraan talomme sisällä parhaimman asiantuntijuuden äärelle. Vastaamme asiakkaidemme yhteydenottoihin aina mahdollisimman nopeasti. Sitä ohjaavat myös sisäiset aikarajamme. Esimerkiksi reklamaation ensivaste tehdään viimeistään seuraavana arkipäivänä. Vastaamme aina heti. Selkeät tapaukset hoituvat tietysti aina nopeammin ja enemmän selvittelyä vaativat tapaukset ottavat enemmän aikaa.

Kaikissa tapauksissa VES luottaa aktiiviseen yhteydenpitoon asiakkaan kanssa – sillä tavalla vahvistuu kokemus hyvästä, huomioivasta asiakaspalvelusta.

Otamme mielellämme palautetta vastaan

VESssä on huomattu, että palvelu kehittyy paremmaksi kuuntelemalla asiakkaita tarkalla korvalla. Siksi asiakkaat ovat olleet kehittämässä palveluita, ja palautetta kerätään aktiivisesti kaikissa kanavissa.

– Sähkö on tärkeä peruspalvelu. Meidän hommamme on pitää sähköt päällä tänäänkin. Yhtä tärkeää meille on huolehtia asiakkaidemme arjen sujuvuudesta sekä yhteiskuntavastuistamme, VESn asiakkuuspäällikkö Janne Hartikainen päättää.

Tutustu palveluihimme, ja ole yhteydessä meihin matalalla kynnyksellä!

Aurinkosähköjärjestelmän mitoittaminen

Sähköauton latauspisteen mitoittaminen

Uuden sähköliittymän tilaaminen

Sähköliittymätilauksen seurantapalvelu

Sähköverkon Online-palvelu

Ilmoita kiireettömästä viasta

Urakoitsijoiden Online-palvelu